Японські дослідники створили генетично модифіковану диню

Японські дослідники створили генетично модифіковану диню, плоди якої повільніше дозрівають після збору і, отже, зберігаються довше. Щоправда плоди у генномодифікованої дині були меншими, ніж стандартні.

Публікація з’явилася у журналі Frontiers in Genome Editing.

Порівняння звичайних (WT) та модифікованих (#6-4) плодів після 14 днів зберігання

Співробітники Університету Цукуби під керівництвом Хіроші Едзури взяли за основу преміальний сорт сітчастої дині Harukei-3.

Її геном містить п’ять гомологів гена ферменту оксидази 1-аміноциклопропанкарбонової кислоти (ACO), який каталізує останню стадію біосинтезу етилену – газоподібного гормону дозрівання плодів. Один з цих гомологів – CmACO1 – експресується переважно у зібраних фруктах.

Автори роботи за допомогою системи CRISPR/Cas9 внесли до нього точкові мутації, що знижують активність; ніяких сторонніх генів у геном рослини не вбудовували. Генна модифікація зберігалася у дині щонайменше протягом двох поколінь.

На 14-й день після збирання врожаю звичайні дині Harukei-3 розм’якшувалися і проминалися при розрізанні навпіл. Вони мали вологу і кашеподібну текстуру, але без характерного запаху бродіння, що відповідає ранній стадії ферментації.

На такому ж терміні плружність модифікованих плодів була в 3-10 разів вищою, ніж у звичайних; ніяких дефектів, пов’язаних із перезріванням, у них не спостерігалося. Вироблення етилену в таких динях на момент збору було вдесятеро менше і не зростало після двох тижнів зберігання (у звичайних воно збільшувалося більш ніж удвічі). Їхні плоди виявилися дещо меншими за стандартні, а на форму, колір і смак генетична модифікація не впливала.