Сб. 23 Листопадаа 2024

Укрзалізниця втрачає фахівців: 173 машиністи звільнилися за 5 місяців

звільнення машиністів з Укрзалізниці

Ілюстративне фото з мережі.

Укрзалізниця (УЗ) зіткнулася з серйозною кадровою проблемою у 2024 році. За даними профспілки залізничників і транспортних будівельників України, протягом п’яти місяців з компанії звільнилися 173 машиністи, тоді як було прийнято на роботу лише двох. Ця ситуація викликає занепокоєння щодо майбутнього функціонування залізничної системи країни.

Основні причини звільнень

Головною причиною масового відтоку кадрів є низький рівень заробітної плати. Аналіз, проведений профспілкою, виявив кілька ключових проблем:

  1. Обмежене преміювання: фактичний розмір премії у локомотивному господарстві обмежується 15%, незалежно від показників роботи. Середній розмір премії за п’ять місяців 2024 року становив лише 17,2%.
  2. Понаднормова робота: через нестачу персоналу щомісяця близько 7,7 тис. працівників працювали понаднормово по 24 години кожен.
  3. Проблеми з доплатами: в деяких регіональних філіях встановлено обмеження на доплати за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників – не більше 50% посадового окладу, хоча фактично нараховується лише 20-40%.

Наслідки кадрового дефіциту

Поточна ситуація має серйозні наслідки для функціонування залізниці:

  1. Укомплектованість штату: штат локомотивного господарства укомплектований лише на 90%.
  2. Ризики для безпеки: найбільш критичні посади, які забезпечують безпеку руху та перевезень, укомплектовані лише на 75%.
  3. Надмірне навантаження: працівники змушені працювати понаднормово та у вихідні дні, що може призвести до втоми та зниження ефективності роботи.

Заходи щодо вирішення проблеми

Профспілка запропонувала ряд заходів для покращення ситуації:

  1. Перегляд системи преміювання: пропонується змінити показники преміювання для гостродефіцитних професій.
  2. Розширення надбавок: наполягають на розширенні застосування надбавки за високу професійну майстерність.
  3. Врегулювання оплати праці: за наполяганням профспілки вирішено питання заохочення локомотивних бригад за роботу в складних метеорологічних умовах.

Реакція Укрзалізниці

Департамент локомотивного господарства АТ “Укрзалізниця” вже відреагував на деякі рекомендації профспілки. Зокрема, розширено градацію підвищення годинних тарифних ставок для машиністів локомотивів при роботі на дільницях обслуговування понад 500 км.

Ситуація з кадровим забезпеченням в Укрзалізниці залишається напруженою і потребує комплексного підходу для вирішення. Від ефективності цих заходів залежить не лише майбутнє компанії, але й стабільність залізничних перевезень в Україні в цілому.


Залишити коментар