Китай досі купує найбільше українського ячменю попри скорочення імпорту
Ячмінь
Українські аграрії з початку нового маркетингового року продали за кордон 1,2 мільйона тонн ячменю. Здавалося б, непогано, але насправді це на 37% менше, ніж торік. Причини зрозумілі – війна продовжується, логістика складна, ринки нестабільні.
Китай купує менше, але залишається лідером
За даними Держмитслужби станом на 10 грудня, найбільшим покупцем українського ячменю залишається Китай. На нього припадає 42% всього експорту. Це майже половина, що показує стабільний інтерес китайського ринку до нашої продукції.
Правда, є нюанс. Порівняно з минулим сезоном Піднебесна зменшила закупівлі на 31%. Чому саме – питання відкрите. Можливо, диверсифікують постачання, можливо, внутрішні потреби змінилися.
Туреччина різко наростила імпорт
А ось Туреччина показала протилежну динаміку. Наші сусіди через Чорне море збільшили закупівлі українського ячменю в 6,4 раза! Якщо минулого сезону вони взяли лише 36 тисяч тонн, то цього разу вже 233 тисячі.
Це серйозний ривок, який говорить про зростаючу довіру турецького ринку до української продукції. Або ж про вигідні умови, які змогли запропонувати наші трейдери. Частка Туреччини в загальному експорті становить 20%.
Лівія теж скоротила обсяги
Третє місце посідає Лівія з часткою 12%. Але й тут не все райдужно – північноафриканська країна також зменшила імпорт на 37%. Схоже, загальна тенденція до зниження закупівель позначилася на багатьох традиційних партнерах.
Аналітики «АПК-Інформ» прогнозують, що загалом за весь маркетинговий рік Україна зможе експортувати 2,5 мільйона тонн ячменю. Це на 11% більше, ніж минулого сезону, що дає надію на покращення ситуації.
Валовий збір дозволяє нарощувати експорт
Прогнозований валовий збір ячменю оцінюється в 5,3 мільйона тонн. Це означає, що внутрішні потреби країни будуть забезпечені, а на експорт залишиться достатньо зерна. Питання лише в тому, чи вдасться знайти покупців і домовитися про вигідні умови.
Ситуація з експортом ячменю показує загальну картину українського агросектору під час війни. Є труднощі, є втрати ринків, але є й нові можливості. Туреччина нарощує закупівлі, Китай хоч і менше бере, але залишається найбільшим партнером. Головне – тримати якість і шукати нові канали збуту.
Довідково: Маркетинговий рік (МР) для зернових в Україні розпочинається 1 липня і закінчується 30 червня наступного року. Ячмінь – одна з основних зернових культур для експорту після пшениці та кукурудзи.
Читайте більше: Торгівля ячменем України з Китаєм стала успішнішою.

Залишити коментар