
Як виправити помилку в податковій накладній на неплатника ПДВ

Ілюстративне фото з мережі.
Головне управління ДПС у Київській області оприлюднило роз’яснення щодо дій постачальника у разі виявлення помилки в податковій накладній, складеній на неплатника ПДВ, якщо покупець насправді зареєстрований платником податку.
У повідомленні йдеться, що якщо податкова накладна на неплатника ПДВ була складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), але згодом з’ясувалося, що покупець є платником ПДВ, то постачальнику необхідно вчинити такі дії:
«Скласти розрахунок коригування з типом причини “103” – “виправлення помилки щодо статусу покупця”», – зазначили в ДПС.
Такий розрахунок анулює показники помилкової податкової накладної, зводячи їх до нуля. Документ складається на дату виявлення помилки та підлягає реєстрації постачальником у ЄРПН.
Крім того, ДПС пояснила:
«Оформити нову податкову накладну на правильного покупця – платника ПДВ. Така накладна повинна відповідати даним первинних бухгалтерських документів та бути складена тією ж датою, коли виникло податкове зобов’язання».
Обидва документи – як розрахунок коригування, так і нова накладна – мають бути зареєстровані в ЄРПН.
У податковій також наголосили, що дані помилкової накладної та відповідного розрахунку коригування не включаються до податкової декларації з ПДВ. У звітності слід відображати лише фактичні обсяги господарських операцій.
Читайте також: Україна готується приєднатися до міжнародної ініціативи для підтримки жінок-підприємиць.
Залишити коментар