Німеччина четвертий рік поспіль залишається лідером серед імпортерів українських олійних
Нд. 22 Травня 2022

Німеччина четвертий рік поспіль залишається лідером серед імпортерів українських олійних

У товарній структурі вітчизняного аграрного експорту традиційно переважає продукція рослинництва. Головними продуктами у ній, крім зернових, є олійні культури, рослинна олія та продукти їх переробки. Про це повідомив старший науковий співробітник відділу економіки аграрного виробництва та міжнародної інтеграції Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», д.е.н. Богдан Духницький.

Про це пише “Куркуль”.

За даними Державної митної служби України, у 2021 р. вартість експорту насіння та плодів олійних культур склала $2,4 млрд. Це на 33% більше, ніж у 2020 р.

«Обсяги поставок продукції цієї групи на зовнішні ринки знизились на 11% — до 3,9 млн т. Експорт ріпаку у кількісному виразі збільшився — з 2,4 млн т у 2020 р. до 2,7 млн т у 2021 р. А закордонні продажі соєвих бобів знову знизились — на 0,7 млн т — до показника в 1,1 млн т», — поінформував науковець.

За його словами, основними покупцями українських олійних культур та олії у 2021 році, як і в попередні роки, є країни Азії та Європи.

«Лідируючу позицію серед імпортерів українських олійних культур четвертий рік поспіль утримує Німеччина, яка закупила майже чверть українського експорту цього виду агропродукції — 23,9%. Друге місце із часткою у 9,5% виборола Бельгія, витіснивши з нього Туреччину (7,7%), яка опустилася на п’яте місце», — розповів Богдан Духницький.

Як зазначив науковець, на одну сходинку піднялись Нідерланди (8,1%), які розділили третє місце з Пакистаном (8,1%), який рік тому не входив до цього рейтингу. За ними йдуть Франція (6,9%), Велика Британія (6,7%) та Білорусь (6,2%).

 


Залишити коментар