Пт. 19 Квітня 2024

Стало відомо, як торговельні мережі наживаються на покупцях хліба

Солідні націнки, про які не підозрюють відвідувачі магазинів. Цієї теми торкнувся віце-президент Всеукраїнської асоціації пекарів Олександр Тараненко. Він відзначив, що торговельні націнки на хлібобулочні вироби можуть сягати понад 55%.

Про це пише “Biz.today.ua”.

Офіційна торговельна націнка на хліб донедавна становила 15%. Тепер, після того, як уряд встановив державне регулювання цін на соціальні продукти, її зменшили до 10%. Але насправді націнка торгових мереж набагато вища. Рітейлери її приховують під іншими назвами, але суті це не змінює.

“Маркетингові послуги”, “передпродажна підготовка” – за такими малозрозумілими визначеннями ховаються “накрутки”, які торгівля робить на продажі продовольчих товарів і, зокрема, хліба. Та насправді ніхто до пуття не може пояснити, що означають ці хитромудрі назви. А тим часом, розмір цих бонусів сягає приблизно 26% від вартості товару.

“Візьмемо прайсову ціну в умовних сто одиниць. Мережа робить націнку, і ціна на полиці стає 115. Зі 100 виробник віддає 26 як плату за бонуси. Залишається близько 74, з яких ще від  4 до 8 виробнику повертають у вигляді нереалізованої продукції, це теж втрати виробника. Тобто ми отримуємо менше 70% від прайсової ціни. Усе інше забирають мережі”, — пояснює на прикладі  Олександр Тараненко.

За словами пекаря, упродовж останніх двох років в Україні не відкрилося жодного нового хлібопекарського підприємства. І це не дивно. Адже пекарі ледве зводять кінці з кінцями. А тепер, через надвисоку ціну на газ, вони взагалі вже виходять за межі рентабельності.

Водночас, торговельні мережі не ризикують нічим. Вони беруть готовий товар і продають його. А всі збитки за неспроданий товар, знову ж таки, несуть виробники. Тобто, майже весь прибуток від реалізації хліба осідає у глибоких кишенях рітейлерів, а самим виробникам дістаються лише крихти.


Залишити коментар