Стало відомо, як торговельні мережі наживаються на покупцях хліба
Пт. 19 Серпня 2022

Стало відомо, як торговельні мережі наживаються на покупцях хліба

Солідні націнки, про які не підозрюють відвідувачі магазинів. Цієї теми торкнувся віце-президент Всеукраїнської асоціації пекарів Олександр Тараненко. Він відзначив, що торговельні націнки на хлібобулочні вироби можуть сягати понад 55%.

Про це пише “Biz.today.ua”.

Офіційна торговельна націнка на хліб донедавна становила 15%. Тепер, після того, як уряд встановив державне регулювання цін на соціальні продукти, її зменшили до 10%. Але насправді націнка торгових мереж набагато вища. Рітейлери її приховують під іншими назвами, але суті це не змінює.

“Маркетингові послуги”, “передпродажна підготовка” – за такими малозрозумілими визначеннями ховаються “накрутки”, які торгівля робить на продажі продовольчих товарів і, зокрема, хліба. Та насправді ніхто до пуття не може пояснити, що означають ці хитромудрі назви. А тим часом, розмір цих бонусів сягає приблизно 26% від вартості товару.

“Візьмемо прайсову ціну в умовних сто одиниць. Мережа робить націнку, і ціна на полиці стає 115. Зі 100 виробник віддає 26 як плату за бонуси. Залишається близько 74, з яких ще від  4 до 8 виробнику повертають у вигляді нереалізованої продукції, це теж втрати виробника. Тобто ми отримуємо менше 70% від прайсової ціни. Усе інше забирають мережі”, — пояснює на прикладі  Олександр Тараненко.

За словами пекаря, упродовж останніх двох років в Україні не відкрилося жодного нового хлібопекарського підприємства. І це не дивно. Адже пекарі ледве зводять кінці з кінцями. А тепер, через надвисоку ціну на газ, вони взагалі вже виходять за межі рентабельності.

Водночас, торговельні мережі не ризикують нічим. Вони беруть готовий товар і продають його. А всі збитки за неспроданий товар, знову ж таки, несуть виробники. Тобто, майже весь прибуток від реалізації хліба осідає у глибоких кишенях рітейлерів, а самим виробникам дістаються лише крихти.


Залишити коментар