Пт. 29 Березня 2024

«Еко» чи не «еко»? Як захиститися від оману на етикетці

«Грінвошинг» у перекладі з англійської «зелений камуфляж» – хитрий, але нечесний маркетинговий хід. Це коли компанія позиціонує себе «зеленою», тобто такою, що виявляє підкреслену турботу про довкілля. Або й навіть «органічною». А насправді вона не є такою, це фейк.

Про це пише Агробізнес Сьогодні.

Експерти з сертифікації продукції наголошують, що українське законодавство знає лише слова «еко-», «біо-» й «органічний». Усе решта – фантазії виробників.

Відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції» назви, що містять напис «органічний», «біо-», «еко-» можливі тільки за наявності державного сертифіката. А його дають тільки тоді, коли продукцію вироблено згідно з вимогами законодавства щодо стандартів справді органічного виробництва.

За словами голови громадської спілки «Органічна Україна» Олени Корогод, грінвошинг стосується багатьох сфер. В Україні є стандарти, які підтверджують якість процесу виробництва: ISO, HACCP.

«Але на кінцевому продукті набагато легше написати що завгодно. Це маркетинг. Різні назви придумуватимуть завжди, бо вони не регулюються законодавством. Реагувати слід не лише на емоційні слова типу “Матусине молоко” чи “Святе джерело”, а й дивитися на етикетку. І тут важливе маркування. Якщо написано “органічний продукт” – стоп! Є відповідний сертифікат? Тоді можна сміливо купувати. Бо за цим є історія: 3-4-рівнева перевірка його виробництва, ось що важливо. За словом “органічний” стоять: сертифікат, стандарт і закон. Якщо виробник пише, що в нього “органічний помідор”, а сертифіката немає, то продавця можна покарати», – зауважила Олена Корогод.


Залишити коментар