Чт. 28 Березня 2024

Як зміняться ціни на продукти в Україні цієї весни

Весною в Україні очікують зростання вартості основних овочів на 50-60%, натомість молоко та молочні продукти подорожчають на 5%.

За даними Державної служби статистики України, рівень інфляції у лютому цього року становив 7,5% у річному вимірі та 6,1% у порівнянні з січнем цього року.

Зокрема, протягом останнього місяця зими ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 2,1%. Найбільш суттєво подорожчали соняшникова олія, овочі, цукор (на 7,6–5,5%). Разом з тим, незначно подешевшали яйця, кисломолочна продукція та свинина (0,2–0,1%).

Але це тільки початок. Експерти ринку очікують, що українським споживачам необхідно готуватися до стрімкого зростання цін на основні овочі з так званого “борщового набору” – більшість продуктів з нього до кінця травня подорожчають на 50-60%.

“Овочі сильно будуть рости. За січень-лютий у нас з вами по буряку 40% росту, по моркві 35% росту. Тобто весь борщовий набір буде рости достатньо серйозно і це буде продовжуватися приблизно десь до кінця травня. Я думаю, що як мінімум відсотків 50-60 ми росту цін побачимо однозначно, а то й більше”, – спрогнозував Олег Пендзин, виконавчий директор Українського дискусійного клубу .

На думку експерта, до Великодніх свят зростуть і ціни на молоко та молокопродукти. Проте в цьому сегменті інфляція не перевищуватиме 5%.

Цікаво, що за інформацією Держстату, у січні-лютому 2021 року в Україні було вироблено 1,06 тис. тонн молока, тобто на 4,8% менше, ніж за аналогічний період 2020 року. При цьому лідером у його виробництві були господарства Полтавської області, а найменше його надоїли в Луганській області.

Український уряд не вважає таку ситуацію загрозливою та не планує втручатися в ринок, встановлювати обмеження на ціну продуктів харчування або на націнку, а буде збалансовувати їх лише непрямими способами.

“Уряд продовжує вести діалог із ритейлерами та представниками торговельних мереж щодо цін, насамперед на продукти харчування. Як уже зазначалося, по деяких групах товарів є дійсно обґрунтоване зростання через зменшену пропозицію та сезонний фактор”, – написав прем’єр-міністр Денис Шмигаль у своєму Telegram-каналі.

Раніше, на засіданні Кабінету міністрів, Шмигаль повідомив, що уряд очікує стабілізацію цін на соціальні товари та продукти вже наприкінці березня.

В такій ситуації різноманітні способи економії стають дуже важливими для багатьох українців. Переглядаючи рекламні буклети українських торгових мереж, можна заздалегідь скласти список необхідних продуктів та купити їх під час акцій та розпродажів.


Залишити коментар