Пн. 29 Квітня 2024

Лохина стає збитковим бізнесом

Те, що ціна на лохину буде падати, стало очевидним ще кілька років тому. Збільшення площ під лохиною, наростання врожайності плантацій, падіння попиту та купівельної спроможності покупців – все це провокує фермерів на зниження.

Однак частина виробників демпінгує якістю, пропонує недозрілу, неоднорідну ягоду. Про це у своїй колонці на AgroTimes пише Ярослав Мовчун, власник ягідної ферми «Озеряна», а нині – військовослужбовець.

«Те, що ціна на лохину буде падати, стало очевидним ще кілька років тому. Однак проблема не лише в низьких світових цінах чи перенасиченні внутрішнього ринку, а передусім у тому, що деякі виробники не вміють на ньому працювати.

Вони люблять жалітися в профільних групах соцмереж на відсутність коштів і низькі заробітки, утім, першими скидають ціну на свій товар, щоб швидше його продати, тим самим провокуючи зниження ціни. Найчастіше такий демпінг практикують виробники Волинської, Рівненської та Житомирської областей», – пише Ярослав Мовчун.

Фермер зазначає, що якість дешевої ягоди  була вкрай незадовільною: більше кислої, ніж солодкої, багато недозрілої, неоднорідного розміру і кольору. Тоді як постійні клієнти цінують саме якісну лохину.

Попит на лохину в столиці, де реалізує ягоди «Озеряна», значно знизився через виїзд платоспроможних клієнтів та зниження купівельної спроможності. Ярослав Мовчун робить висновок, що заробляти на лохині можна, але це далеко не мільйони, про які розповідали популяризатори.

Херсонщина з кавунами: 6000 тон баштанових культур зберуть у цьому році

 


Залишити коментар