Ср. 18 Грудня 2024

Березовий сік з Буковини – чудасія, що заполонила полиці іноземних крамниць

З настанням весни в Україні починається пора заготівлі найціннішого продукту без ціни – березового соку. Звичне ціноутворення важко застосувати до такого соку, а ще важче пояснити закордонним покупцям, що ж таке сік з берези, однак купують його за кордоном вельми охоче, розповів SEEDS директор “Органік Стандарт” Сергій Галашевський.

“Цікаво, що березовий сік – це чистий маркетинг. Насправді цьому продукту немає ціни. Зазвичай існує розуміння ціноутворення, тут позиціонувати все набагато складніше.

Це “весняна радість”, “життєдайна сила”? Це вода, яка проходить крізь дерево? Легенд розповідати про цей продукт можна дуже багато.

Є країни для яких це взагалі у диковину: а це що таке? Це сік дерева! Як сік дерева? Всі знають кленовий сироп. Це не воно, але що – не зрозуміло”, – розповідає Сергій Галашевський.

“До речі, кришечка від склянки з березовим соком, коштує дорожче, ніж сам продукт. Цей факт свого часу було дуже важко усвідомити виробникам України. Але поступово вони почали працювати на експорт у різні країни”, – каже експерт.

Директор “Органік Стандарт” Сергій Галашевський

“Якось ми їздили по Україні і шукали якісь нішеві специфічні продукти. Заїхали до компанії, яка виробляє березовий сік. Це був типовий радянський завод в Чернівецькій області.

Ми з консультантом із Швейцарії починаємо коштувати цей березовий сік у звичайнісінькій трилітровій банці. Він запитує: ви не думали зробити менші ємності – літр, або ще менше? Ви взагалі на якого споживача орієнтуєтесь?

Директор заводу задумався. З часом на ринку з’явився березовий сік у меншій тарі – 300 мілілітрів”, – згадує Сергій Галашевський.

“Був час, коли ці ж виробники з Чернівецької області були досить активно представлені у Англії. Там на ринку було приблизно 5 торгових марок березового соку, і три з них робилося в Україні – в Чернівецькій області. 

Там був і березовий сік з лимоном, з шипшиною, кропивою, навіть з коноплею намагалися робити. Підприємці з Чернівецької області зробили з цього нішу”, – підкреслив директор “Органік Стандарт”.

На думку експерта, успіх такого продукту за кордоном залежить одразу від кількох факторів, зокрема від того, якою буде пляшечка і як виглядатиме логотип – такий продукт має привертати увагу. А ще, чимала кількість успіху в просуванні будь-якого товару залежить від навиків людини, яка займається продажем продукції, переконаний Сергій Галашевський.

Людмила КАЛИТА, SEEDS.org.ua   


Залишити коментар