Прибутковість виробництва українського молока впала до рекордної позначки
Вперше за історію спостережень прибутковість виробництва молока в Україні сягнула рекордної позначки. Про це повідомив Андрій Ярмак.
Він зазначив, що прибутковість молока в жовтні за 9 сезонів, хоч трохи, але росла завжди. Так, в середньому зростання були дуже високі 11,3%, адже в жовтні з ринку повністю зникало «сільське молоко» і переробка переходила на професійне.
«В 2020 р. в жовтні прибутковість молока впала на 3,2%. Минулого року, показник УМВ цього ж місяця виріс на 9,3%. Так, аграрії в жовтні 2020 р. мають на 8,1% нижче прибутковість, ніж в червні (сезоні «великого молока»). У 2019 р. в цей час вони заробляли на 37% більше», — зазначив експерт.
За словами Андрія Ярмака, в жовтні 2020 р. закупівельні ціни на молоко «злетіли» на 7,6% після тривалого періоду відносної стабільності.
«Неймовірним було зростання, як для періоду традиційно високих запасів і збору врожаю пізніх зернових. Фуражна пшениця і кукурудза подорожчали на 13-15%, потягнувши за собою і шроти, які виросли в ціні на 7,5%. В результаті кормової комбікормовий мікс обходився молочникам України в жовтні на 11,2% дорожче, ніж у вересні, що і призвело до падіння прибутковості виробництва молока», — прокоментував економіст.
Зазначено, що таким чином жовтнева прибутковість виробництва молока України була найнижчою за останні 5 сезонів і нижче торішньої майже на 39%.
Згідно з повідомленням, протягом перших 10 місяців 2020 р. професійні виробники молока України заробили на 9,4% менше прибутку, ніж протягом того ж періоду 2019 р., але більше, ніж у 2018 р.
«Загалом, можна сказати, що 2020 р. не надто катастрофічний. Адже УМІ поки перевищує середній показник для останніх 5 років на 11,4%, тому що в 2014-15 рр. було все значно гірше з точки зору прибутковості», — зазначив Андрій Ярмак.
За словами експерта, аналіз минулих років показує, що УМІ в листопаді, як правило, стабілізується та істотно не змінюється.
«Але в 2020 р. бачимо незвичайні речі — різке подорожчання масла і сиру на світовому ринку, яке ніхто не очікував. Збільшення імпорту з боку Китаю. При цьому зростання цін на жир на тлі потенційного чергового зниження обсягів споживання через HoReCa внаслідок зростання темпів поширення коронавируса в Європі і США, виглядає досить дивно. Але це позитивний фактор для наших молочників. З іншого боку, ми маємо ослаблення цін на зернові останнім часом, що може також мати позитивний вплив на прибутковість», — підсумував Андрій Ярмак.
Залишити коментар