В Україні росте внутрішній ринок горіхових паст
Компанія «ТОМ» виробляє горіхові пасти, карамель, десерти та шоколадні цукерки десять років. Найближчим часом компанія не збирається експортувати свою продукцію, оскільки вважає, що внутрішній ринок зростає.
Про це розповів співзасновник компанії «ТОМ» Тарас Фітьо на конференції New Food Summit 2023.
«Розвиток експортного напряму ми запланували на 2025 рік. Сьогодні здійснюємо великий обсяг роботи на внутрішньому ринку, бачимо багато точок росту завдяки покриттю нових територій, налаштовані на створення нових технологічних продуктів. У 2024 році вся енергія буде направлена на внутрішній ринок, він росте, і на ньому можна працювати і заробляти», — зазначає Тарас Фітьо.
За його словами, коли всі процеси будуть налагоджені, компанія зосередиться на експорті. Водночас «ТОМ» не відмовляється від поточних пропозицій, має декілька діючих контрактів, у обороті це 2-3%.
Плануючи експорт, потрібно зважати на специфіку продуктів, вважає бізнесен: «Якщо йдеться про горіхову пасту, то легше перетнути кордон, купити там сировину, горіхи і там же переробити. Номінально допуск української продукції такий, як і в Євросоюзі, зокрема за афлотоксинами чи іншими показниками, але все умовно добре їде туди, а трохи гірше — в Україну, оскільки у нас немає жорсткого контролю».
Виробничі потужності компанії розташовані у Львові. Незважаючи на війну, 2023-й був роком найбільших інвестицій. За 10 років діяльності підприємства вдалося налагодити комунікацію з банками і залучити кошти, інвестувати у виробничу нерухомість.
«Але варіант закордонного майданчика також розглядаємо — винятково, щоб обійти проблему експорту. Це точно буде не Польща. Вона найближча і найпопулярніша, але є багато нюансів, тож ми будемо дивитися на Болгарію, Словаччину, інші країни», — зазначає Тарас Фітьо.
Світлана Цибульська,
AgroPortal.ua
Залишити коментар