Вирощувати кукурудзу та пшеницю вже невигідно, – думка

Понад 100 зернових суден вийшли з Одеси з серпня через новий чорноморський коридор, запущений після того, як росія вийшла із зернової угоди, що була під егідою ООН. Проте, потужності цього коридору далеко не відповідають потребам експортерів і споживачів. Про це заявив генеральний директор Української аграрної конфедерації Павло Коваль.

За його словами, з липня цим коридором з українських портів на Дунаї та сухопутним транспортом всього було експортовано близько 11 мільйонів тонн зернових, що на 30% менше, ніж за аналогічний період минулого року.

Оскільки маршрутів для вивезення зерна з країни менше, ціни на транспортування всередині України залишаються надто високими, знижуючи маржу виробників, збільшуючи витрати на страхування та фрахт.

«Вирощувати кукурудзу та пшеницю вже невигідно», — наголосив Павло Коваль.

Він пояснив, що зменшення експорту призводить до того, що більше зерна потрібно зберігати в Україні, що обмежує простір, доступний для майбутніх урожаїв сої та кукурудзи.

«Деякі елеватори були зруйновані росією, а інші залишаються окупованими», — пояснив Павло Коваль.

В результаті, одні виробники відкладають збирання врожаю в надії, що взимку чи навесні ситуація покращиться, а інші залишають свої поля під паром.

Також страждає якість зерна, оскільки багато фермерів не в змозі придбати необхідні добрива.

Негативні наслідки, швидше за все, накопичуватимуться, і вплив виходитиме за межі України. Мипоступаємось своїми ринками в Азії іншим гравцям, у тому числі росії, яка продає вкрадене з окупованих територій українське зерно», — підсумував експерт.


Залишити коментар