Чому українське зерно стало проблемою для Європи і України, – Віктор Візний, наймолодший фермер заходу України
Новий врожай пшениці, на який є попит, майже не контрактується за форвардами. Причина – обмеження руху кораблів з українською агропродукцієїю гуманітарним зерновим коридором та західними кордонами.
При цьому запаси старого врожаю “тиснуть” на ціни, а всі поставки спрямовані на малі порти. Великі морські порти не продають новий врожай.
Минулий тиждень був слабким для експорту української агропродукції, тільки 11 кораблів вдалося відправити зерновим коридором. Мінімум 15 кораблів Україна відправить наступного тижня. Очікується, що в травні з морських портів України може вийти менше 60 кораблів.
У квітні було експортовано майже 1, 4 млн тонн пшениці, прогнозуємо 1 млн тонн експорту на травень, проте це буде залежати від функціонування зернового коридору. Попит на пшеницю старого врожаю є, маємо значні запаси у 8 млн тонн, але весь експорт тепер зосередиться на малих портах, залізничних та авто- поставках. На чорноморських портах пшеницю фактично не продають.
Щодо продажу нового врожаю, то враховуючи логістичні проблеми, трейдери не ризикують укладати форвардні угоди, оскільки не розуміють, чи зможуть відвантажити зерно у серпні.
По новому врожаю Україна поза ринком, форварди укладають слабо, можливі угоди з поставкою у липні-серпні через малі порти, але невеликими партіями, максимум 2-3 тис. тонн і по низькій ціні – 170 доларів за тонну. Ринок переходить на спот.
Ціни на продовольчу пшеницю на умовах CPT на малих портах на поточному тижні знаходяться у діапазоні 190-195 $/т. До кінця місяця можна очікувати зниження експортної активності та просідання цінників до рівня 175-180$/т. В кінці травня прогнозується зближення цін на старий та новий врожай пшениці.
Щодо нашого СРТ-ринку пшениці, то ми фактично відрізані від світу. Канали для продажів дуже обмежені. Як вже йшлося, маємо запаси пшениці, які будуть тиснути на ціни.
Залишити коментар