Чт. 25 Квітня 2024

Що відбувається із цінами на бензин і як заощадити на заправці авто

Бензин і дизель на заправках і далі дорожчають. За останній тиждень кожен із цих видів палива додав у ціні більш ніж 1 гривню. Експерти пояснюють це європейськими котируваннями, що зросли, а водії підозрюють мережі АЗС у змові задля отримання надприбутку.

Пропонуємо розібратися в цьому питанні разом із .

Чому дорожчає бензин

З кінця січня вартість нафтопродуктів на АЗС зросла на 1,5 — 2 грн за літр. Ціна літра бензину марки А-95 на АЗС Socar подолала психологічну позначку в 30 грн. Це пояснюється зростанням світових цін на нафту та підвищенням європейських котирувань на нафтопродукти.

Цього тижня великооптові та дрібнооптові партії дорожчали (кожного дня на 100-300 грн), нафта за останню декаду подорожчала з $56 до $61 за барель. Також зростають європейські котирування бензину та дизеля. Отже, лютневі обсяги заходять уже дорожче. Зараз продається те, що зайшло на ринок наприкінці січня, і це стримує зростання цін.

«Сьогодні вони торгують по 29,99. Але з динамікою цін на нафту та пальне в Роттердамі та Генуї вони довго не ужиматимуться в надприбутку. Бензин міг би коштувати і 25 грн, а дизель — 23 грн замість 29 грн. АЛЕ! Монопольна змова дає змогу утримувати чисту маржу в 7 грн», — такі підрахунки публікує Telegram-канал «Щитовая».

Підставою для підрахунку стала різниця між роздрібними та дрібнооптовими цінами, доступними на сайтах більшості АЗС.

«Це різниця не відбиває реальності. Для того щоб вирахувати реальну маржу мережі АЗС, від роздрібних цін треба віднімати вартість роботи заправки — у середньому від 2,5 до 3 грн, — пояснив  Федоренко. — Додатково до цього варто віднімати усереднену знижку за програмами лояльності, яка є в половини клієнтів мережі — залежно від мережі це може бути 1 — 4 грн».

«Тепер давайте порахуємо: якщо різниця між дрібним оптом і ціною стели умовно становить 7 грн і ми забираємо усереднені 4,5 грн (2,5 грн — робота АЗС і 2 грн — знижки), то отримуємо 2,5 грн. Це і є реальний заробіток АЗС», — говорить експерт.

Є й інша крайність. Наприкінці січня ми в «Консалтинговій групі А-95» прораховували маржу мереж-дискаунтерів, яких в Україні приблизно 40% від загальної кількості АЗС. У нас з’явилася цікава інформація: собівартість постачань на такі станції виходить вищою за вартість реалізації. Я відмовляюся вірити в те, що вони 2-3 місяці працюють собі у збиток. Основною причиною таких низьких цін є продаж «бодяги» та палива без сплати податків (торгівля без каси, без видачі чека, прогін документів на паливо через податкові ями).

Бути учасником програм лояльності мереж АЗС. «Мені надходять пропозиції щодо знижок від різних мереж АЗС. На лютий пропонують 3,5 грн із літра. На додаток до цього можна використовувати функцію самостійної оплати пального через застосунок і отримати додатково ще 0,5 — 1 грн знижки на літрі», — пояснив  Сергій Куюн.

Використовувати для оплати банківські картки з кешбеком на категорію АЗС. Це дасть змогу повернути ще 2 — 7% додатково.

Більшість мереж АЗС продають паливні талони, що теж можна використовувати. За словами аналітика видання «Нафторинок» Олександра Сіренка, у такий спосіб можна придбати бензин, дизель чи lpg оптом і отримати знижку від 2 грн до 6 грн із кожного літра. Але варто враховувати, що дія таких талонів обмежена за часом — від 2 місяців до року.

Заправлятися на перевірених АЗС. Від якості палива залежить витрати автомобіля. Менш якісний бензин підвищує витрати, оскільки під час згоряння віддає менше енергії. Крім того, гонитва за мінімальною ціною може обійтися ремонтом машини з усіма можливими наслідками, застерігає Сергій Куюн.

«Так, машина одразу не поламається, але з часом неякісне паливо дасть про себе взнаки», — говорить він.


Залишити коментар