Нд. 22 Грудня 2024

В Канаді представили повністю автономний електричний літак для сільського господарства

Інженери канадського стартапу Pyka побудували електричний дрон Egret, багато в чому нагадує звичайний маленький одномісний літак, але з однією значущою відмінністю — у нього немає кабіни пілота. У дрона три пропелера, а більшу частину фюзеляжу, крім сенсорів і комп’ютера, займає вантаж, фірмовий автоматичний розпилювач і змінні батареї. Вантажопідйомність автономного літака з корисним навантаженням — 200 кг, крейсерська швидкість — 145 км/год.

Для зльоту Egret необхідна смуга всього 45 м завдовжки, так що будувати для нього окремий аеродром потреби немає. Час від часу апарату доведеться вручну змінювати батареї, але в іншому він дуже самостійний: так, він вимагає від оператора лише вказати йому маршрут розприскування, все інше, включаючи, наприклад, розвороти і обліт перешкод, бортовий комп’ютер візьме на себе.

Згідно з підрахунками інженерів, продуктивність Egret дозволяє йому обробляти в середньому близько 40 гектар полів за годину, включаючи періодичну заміну батарей і заправку хімічними речовинами, — приблизно стільки ж, скільки пілотований літак або вертоліт.

Крім того, літак обладнаний датчиками, які забезпечують обприскування за заданими маршрутами. Для транспортування є можливість зняття крил.

Зазначається, що влада США вже дала дозвіл на використання Egret в обробці сільгоспугідь (зрозуміло, за умови, що власник буде інформувати про це місцеві органи контролю повітряного трафіку). У зв’язку з цим Pyka підкреслює, що є першою і поки єдиною компанією в світі, що отримала від регуляторів відмашку на використання великого безпілотного електричного сільськогосподарського літального апарату літакового типу.


Залишити коментар