Сб. 21 Грудня 2024

Ціна хліба: чим незадоволені борошномели

хліб

Фото з відкритих джерел.

Українські виробники хліба просять владу знайти порозуміння  ритейлорами, аби уникнути проблем із постачанням хліба. Про це розповів у коментарі Інтерфакс-Україна перший віцепрезидент Всеукраїнської асоціації пекарів (ВАП) Юрій Дученко.

За його словами, на сьогодні у Верховній Раді зареєстровано п’ять законопроєктів, спрямованих на врегулювання взаємодії постачальників із торговельними мережами, проте жоден із них не вирішує повною мірою проблем хлібобулочної галузі.

Він підкреслив, що Україні і далі існують негативні тенденції розвитку торговельних відносин у роздрібній торгівлі, зокрема, мережеві клієнти широко застосовують недобросовісні торговельні практики, а їхні диктативні умови співпраці з виробниками та постачальниками спричинені тим, що національні торговельні мережі мають значну ринкову владу у відносинах із виробниками завдяки великій частці в українському продуктовому ритейлі.

Однією з найважливіших проблем у співпраці з мережами ритейлу Юрій Дученко називає  «нав’язування додаткових послуг постачальнику, які зазвичай не мають реального економічного сенсу, і не несуть для нього додаткової користі». Також відзначається часте встановлення торговельними мережами непропорційної вартості таких послуг або їхнє «формальне» надання, коли послуги надаються не повною мірою або вимагають додаткової оплати за нав’язані “додаткові” сервіси, що суттєво збільшує вартість первинної послуги.

Однак, незважаючи на “добровільність” цих послуг, прийняття їхнім виробником харчової продукції є обов’язковою умовою роботи з торговельною мережею. Тоді як націнка мереж становить, орієнтовно, 15% (front margin), підсумкова вартість послуг торгових мереж становить до 30% від контрактної вартості товару. Отже, послуги ритейлерів є фактично прихованою націнкою, back margin, а сумарний їхній дохід може бути більше 50%», — пояснив Дученко в коментарі агентству.

Віцепрезидент ВАП наводить дані експертів хлібобулочної галузі, згідно з якими ці фактори призводять до значного дисбалансу при розподілі маржі від продажу харчових продуктів на користь торгових мереж: 5-10% – на користь виробника, та 60% – на користь торгової мережі.


Залишити коментар