Пт. 15 Листопадаа 2024

Чи оговтається після карантину український агротуризм

Всеукраїнський карантин добряче зруйнував плани кожного. Туристичний напрямок, зокрема агротуризм, не став винятком. Подорожувати Україною не те щоб складно – неможливо зовсім.

Непросто буде і після зняття карантинних обмежень – вже зараз експерти прогнозують величезні дири у кишенях посткарантинних українців. Відтак про туристичні поїздки вже зараз перестають мріяти тисячі мешканців України.

Чи впорається з новим несподіваним викликом вітчизняний агротуризм у ексклюзивному інтерв’ю для SEEDS розповів експерт з розвитку закарпатського туризму Олександр Коваль.

– Чи швидко відновиться агротуризм в Україні після зняття карантину?

– Туристична криза йде слідом за економічною – щоденно спостерігаємо ситуацію не лише того, що закриваються підприємства малого й середнього бізнесу, але й те, що у людей не залишається грошей на харчування, як результат люди будуть менше витрачати грошей на відпочинок.

Але криза нас багато чому вчить. Це унікальний період для того, що б протверезіти та нарешті взяти себе в руки та почати працювати над досягненням певних бізнес цілей. Фокус на результат. Змінювати життя навколо себе. Немає що чекати на когось.

Тому кожен з господарів сільських садиб має спитати себе: а як до кризи продавався мій продукт? Чи був попит на послуги проживання у сільській садибі? Хто був нашим клієнтом? Звідки вони їхали? Який відсоток завантаження номерів був? Які послуги ми пропонували? Що продавалось, а що ні? Де ми могли ще заробити?

Інколи мені кажуть, що багато я хочу від господаря садиби, задаючи такі питання. Але без відповідей на питання, без рішень, результату не буде. Сільський туризм здатний врятувати себе сам.

Чи має мати сільська садиба стратегію? Так. Як і будь який бізнес, сільський туризм це бізнес. Він має мати сценарій розвитку за періодом року, сезонністю, сегментами рику.

– Що стосується сільського туризму, чи виживе він?

– Почну з того, що криза пройде. За різними даними карантин буде до кінця квітня, середини травня, а я гадаю що він може бути й до 1 червня. Поки ми не можемо чітко сказати. Але точно будуть ті, хто захоче поїхати й відпочити за місто. І сільський туризм тут має унікальні можливості, що б представити свій продукт.

У мене питання до господарів сільського туризму: чи мають вони сформовані пропозиції, про що пишуть на сторінках у соціальних медіа, на сайті садиби? Чи є взагалі у них комунікаційна стратегія?

Якщо хтось скаже, що немає часу на це. Тепер час маєте! Якщо хтось скаже, що немає ресурсів на це? В інтернеті сотні відео лекцій, публікацій по цій темі. Зараз ідеальний час для вивчення того, що ви не знаєте.

Десятки різноманітних експертів надають безкоштовні консультації, сотні компаній пропонують послуги один одному, що б працювати. Ніхто не зацікавлений у банкрутстві.

Звісно у людей буде менше грошей на купівлі послуг відпочинку. Але сільський туризм це доступний відпочинок для більшості. Головне бажання. А з бажаннями потрібно працювати, через просування своїх послуг.

Більше того, проаналізуйте різноманітні кризи, після них завжди йде відновлення та розвиток. Коли потенційні туристи, жителі міст почнуть шукати куди поїхати на вікенд, вони повинні вас знайти. Тому ви маєте про це писати, показувати, що ви робите, як готуєтесь до літнього сезону. Подумайте над пропозиціями, сформуйте їх. Ви зараз маєте на це час.

Думайте над туристичними маршрутами навколо вашої сільської садиби, у громаді. Почніть співпрацю з органами місцевої влади з питання розвитку туризму.

Моделюйте ситуацію, заявіть про місце сільської садиби на території громади. Ви активний учасник ринку, який надає послуги проживання, готовий надати інші послуги. А ринок вже зверне увагу та скористається ними.

Напишіть місцевим журналістам, скажіть про те, що ви робите, що ви готуєте, додайте 2-3 фото. Їм потрібні позитивні новини. Якщо ви це зробите, про вас прочитають читачі, на вас звернуть увагу, про вас почують, це можуть бути ваші клієнти.

Це унікальний період для перезавантаження та доопрацювання тих справ,на які ми ніколи не мали час.


Залишити коментар