Пт. 20 Грудня 2024

В Україні масово продаватиметься земля, а найдрібніші фермери першими покинуть ринок

Високі податки - одні з ключових проблем аграріїв. Фото з відкритих джерел.

У скрутний воєнний час найгірше почуваються дрібні фермери України, саме вони першими підуть з ринку. Крім цього не за горами той період, коли в Україні масово продаватимуться землі, пише SEEDS.

Такі невтішні прогнози озвучив засновник та власник групи компаній «Прометей» Рафаель Гороян під час V Міжнародного Grain Storage Forum ELEVATOR 2023 – найбільшого в Україні форуму в галузі зберігання, переробки, логістики і трейдингу зерна. Медіапартнерами форуму, організованого ProAgro Group та Асоціацією елеваторів, виступили видання SEEDS та агромедіа-агенція Sapienza.

«На жаль, ми бачимо, що собівартість елеваторних послуг та енергоносіїв стає дорожчою. Можливо, в новому сезоні послуги елеватора будуть ще дорожчими. Ми максимально намагатимемося не завищувати ціни цього року, тримати їх на торішньому рівні», – говорить Рафаель Гороян.

За його словами, зростання цін на енергоносії фатально впливає на роботу фермерів – собівартість стає дуже високою, а маржинальність надто падає.

«За нашими розрахунками в майбутньому сезоні може бути таке, що агровиробник не дорахується навіть грошей, які він вклав. Можливо, що він працюватиме у збиток.

За нашими прогнозами, насамперед підуть з ринку дрібні фермери. Згідно з нашою аналітикою вони почуваються найгірше. А ще масово продаватимуться землі. Це буде видно вже восени», – прогнозує Рафаель Гороян.

Найближчим часом надзвичайно важко буде і портовій інфраструктурі, переконаний засновник та власник групи компаній «Прометей», тому, що у довоєнний період в Україні збирали 120 млн. тонн зернових та олійних культур, минулого року вдалося зібрати лише 60 млн. тонн, а нині прогнозується тільки 40 млн. тонн.

«Ми бачимо на 300% падіння агровиробництва. Інвестиції в інфраструктурний бізнес абсолютно не мають сенсу.

Страждатимуть усі напрямки агросектору. Це і логістика, і порти, і елеватори. Тому що все це було розраховано на 120 мільйонів тонн і більше. А ми матимемо лише 40. Загалом, інфраструктура зараз живе за рахунок залишків», – розповідає Рафаель Гороян.


Залишити коментар