Врожай зіпсувала надмірна вологість: озвучено збитки виробників черешні

Врожай зіпсувала надмірна вологість: озвучено збитки виробників черешні

Бренд “Мелітопольська черешня” цього року зазнав неабияких випробувань. Значна частина ягід так і не змогла потрапити на ринок і залишилася на гілках. Виробники звинувачують у неврожаї тривалі дощі й аналізують втрати. У деяких садівників вони становлять 70-90% відсотків.

Про це повідомив Геннадій Подживалов, голова правління Асоціації виробників “Мелітопольська Черешня” в етері програми “Сьогодні. Головне”, пише “Суспільне”.

Причини неврожаю

За словами Геннадія Подживалова, через неврожай та погану якість ягоди, цьогоріч фермери не змогли вийти на ринок під брендом “Мелітопольська черешня”, котрий Асоціація виробників запатентувала у вересні 2020-го року.

“Для виробників черешні Мелітопольського району цей рік був найбільш невдалим за останні 5-7 років. Річ у тому, що ми сподівалися, що врожай буде хорошим тому, що цвітіння було пізніше, була тепла погода. Але в період дозрівання плодів пішли масові опади”, — каже Геннадій Подживалов.

Геннадій пояснює, що корінь рослини – це своєрідна помпа, яка вбирає занадто багато вологи. Ягоди нею насичувалися і в цей період було прохолодно. А щойно потеплішало, ягоди почали тріскатися, втрачати товарний зовнішній вигляд і смакові якості. Особливо висока температура спостерігалася вночі, все це викликало гниття ягід на деревах.

“Опади були протягом місяця, з паузою, перервами 3-4 дні. Випали, практично, тримісячні норми в нашому регіоні. Тому врожай ягід був великий, але ми не змогли його зібрати. У зв’язку з тим, що ягода була розтріскана, був неякісний продукт”, — зауважує Геннадій Подживалов.

Також голова правління Асоціації виробників “Мелітопольська Черешня” додає, що багато фермерів намагалися врятувати ягоду, обробляли препаратами, стримуючи негативні явища. Але, з огляду на те, що дощі були системними, ці препарати погано спрацювали.

“Втрати, в середньому, склали від 70 до 90%. Ми не змогли ягоду відвезти далеко, одиниці змогли її відвезти. Тому в цьому році ситуація дуже плачевна і витрати, які були пов’язані зі збором врожаю. На деревах не можна було залишати розтріскану ягоду, її потрібно було зняти тому, що це негативні наслідки для дерев”, — наголошує Геннадій Подживалов.

Як неврожай черешні вплинув на ринок

За словами Геннадія Подживалова, “Мелітопольську черешню” чекали на ринках України в усіх регіонах. І хоча логістика була налагоджена, довезти товар не вдалося.

“Якщо ми рахуємо за нормою, то сухих речовин в ягоді має бути 15-17% то в цьому випадку було 5-7%. Ягода була перенасичена вологою. Вона була м’яка, тендітна і везти її на далекі відстані та давати їй стрес охолодженням було дуже небезпечно”, — акцентує голова правління.

Нині фермери та виробники черешні думають про використання нових технологій, але поки що вони занадто дорогі:”Ми живемо в зоні ризикованого землеробства: у нас то дощі, то град, то перепади температури. Є технологічні способи, якими можна продовжувати дозрівання або захищати ягоду від розтріскування, але це все не так вже й дешево. Не кожен фермер може це собі дозволити на сьогодні”.

Бренд “Мелітопольська черешня”

За словами Геннадія Подживалова, бренд “Мелітопольська черешня” Асоціація отримала від Міністерства розвитку економіки України та Інституту патентування. Нині тривають перемовини з Європейською комісією, яка керує використанням географічно брендованої продукції на території Європейського Союзу.

“Буквально вчора я отримав лист з Європейської комісії щодо подання пакету документів для реєстрації в Європейській комісії. Я поки не готовий сказати, наскільки це складно тому, що в Україні це ще ніхто не робив, буде робити три компанії”, — пояснив голова правління.

Також Геннадій Подживалов зазначив, що перелік документів великий, список потрібних паперів викладений на трьох сторінках. Процес може зайняти до двох років, адже вимоги до пакету документів та продукції високі. Умови, в яких вирощують плоди та продукцію буде обстежувати спеціальна комісія. Згодом брендом зможе скористатися будь-яке підприємство, яке відповідає вимогам.

 


Залишити коментар





Отримуйте найсвіжіші новини у соцмережах:

Facebook

Twitter

Ознайомлений(а)