Пн. 23 Грудня 2024

В “Укрзалізниці” назріває колапс через зношеність вантажних вагонів

За минулі 5 років парк вагонів власності АТ «Укрзалізниця» майже не змінився: середній рівень його зношення залишається критичним (90%), зокрема 73,3 тис. вагонів (70%) перетнуло нормативно встановлений термін служби, 18,4 тис. відпрацювали півтора встановлених строку служби та, відповідно до вимог безпеки руху, мають бути списані, а до 2025 р. списанню підлягають 39 тис. вагонів, або кожен третій.

Про це повідомив railinsider із посиланням на звіт Тимчасової слідчої комісії, пише “АПК-інформ”.

Зазначається, що натомість приватний парк вагонів за цей час зріс на 32,3 тис. од., або в 1,5 рази. Показник зношення становить 59,4%, що «є прийнятним». До 2025 р. має бути списано 15,6 тис. старих вагонів, або 16%.

«Український ринок послуг із надання у користування вантажних вагонів є відкритим, і тому в разі виникнення дефіциту українських вагонів (як АТ «Укрзалізниця», так і приватних) швидко поповнюється іновагонами, парк яких у профіциті, та їхні власники залюбки заробляють на високоприбутковому українському ринку», – зазначається у звіті ТСК.

Згідно з даними АТ «Укрзалізниця», у його робочому парку в середньому в 2015-2019 рр. було 54 тис. вагонів, але через проблеми із технічним станом вони більше простоювали, ніж працювали.

«У 2020 р. ситуація різко погіршилася. У середньому за рік у роботі постійно перебували 36,7 тис. вагонів, піввагонів нараховувалося 24,4 тис., у роботі – 16,9 тис. При цьому продуктивність вагона АТ «Укрзалізниця» впала на 27% порівняно з 2019 р. (-39% від 2018 р.) та стала менше продуктивності приватного вагона на 28%», – йдеться у повідомленні.

При цьому зазначається, що, починаючи з 2019 р., оновлення власного парку вантажних вагонів правлінням та наглядовою радою «Укрзалізниці» зупинено. А вже залучений кредит ЄБРР на закупівлю 4 тис. вантажних піввагонів не використано.


Залишити коментар