Ціна на українську олію рекордно зросла
Ціни пропозицій української соняшникової олії виросли ще на 20-30 $/т до 1170-1200 $/т FOB залежно від термінів поставок слідом за підвищенням біржових цін на соєву олію та шрот. Про це повідомляють аналітики електронної зернової біржі ГрейнТрейд, пише agronews.ua.
Подорожчання рослинних олій, насамперед, обумовлене тривалим страйком робітників у портах та на підприємствах з переробки олійних в Аргентині, що вже призвело до затримки відправлень 1 млн т соєвого шроту, 1 млн т кукурудзи та 0,5 млн т соєвої олії. В очікуванні завантаження на рейді накопичилося понад 130 судів.
Березневі ф’ючерси на соєву олію на біржі в Чикаго з понеділка виросли на 3,5% до 884,7 $/т, хоча протягом сесії сягали 896 $/т, тоді як соєвий шрот подорожчав на 2,7% до 455,7 $/т.
Зниження цін на нафту протягом двох днів на 4-4,5% тисне на ціни пальмової олії, і лише страйк в Аргентині утримує ціни на соєву олію на високому рівні.
Ф’ючерси на пальмову олію на біржі в Малайзії за два дні впали на 1% до 3412 рінггитів/т або 840,6 $/т, а запровадження урядом з січня експортного мита посилить тиск на ціни.
Влада Малайзії вирішила з 1 січня 2021 р. запровадити експортне мито на пальмову олію в розмірі 8% при базисній ціні розрахунку 3475,44 рінггитів/т, що знизить експортний попит. Нагадаємо, що з червня по грудень в країні діяло нульове мито на експорт пальмової олії, що мало стимулювати попит з боку основних покупців, зокрема Індії, а також підтримати галузь в умовах пандемії Covid-19.
Міністерство енергетики Індонезії вирішило повернутися до початкових планів збільшення виробництва біодизеля з пальмової олії у 2021 році до 9,2 млрд літрів, хоча раніше на тлі невизначеності з попитом на автомобільне пальне повідомило про зменшення планів до 8,5 млрд літрів.
Залишити коментар