5 міфів з якими стикаються українські фермери, які хочуть вийти на іноземний плодоовочевий ринок
Попри те, що кілька років тому для українських фермерів відкрився європейський ринок, підкорити Європу вдається не всім експортерам. Чому – пояснюють експерти.
Український ринок нині залишається більш комфортним для українського виробника, аніж європейський. Головна причина – менш жорстві вимоги й правила. Український споживач все ще пробачає виробнику те, чого вже не може пробачити європейський чи азійський. Про це йдеться у статті «Чому українські плодоовочеві експортери все ще не підкорили Європу?» на сайті Агробізнес Сьогодні.
Часто товарний вигляд, стабільну однорідність продукції, сталі органолептичні, фізико-хімічні показники та все інше, що сукупно формує якість продукції є основною причиною відмови від експорту загалом і орієнтації виключно на внутрішній ринок — це простіше, зрозуміліше і дешевше. Але тенденції змінюються, і обізнаність споживачів постійно зростає, з нею зростають і вимоги.
Аналітикиня львівського гуртового ринку «Шувар» Тетяна Гетьман назвала 5 основних міфів, з якими стикаються наші фермери, які хочуть вийти на іноземний ринок.
Міф 1: експорт — це завжди велика маржа. За словами Тетяни Гетьман, заробіток на експорті — це системна робота. Сам факт продажу продукції на зовнішній ринок не означає автоматичного отримання стабільно великих прибутків.
Міф 2: експортні товари — це ті ж, що й для внутрішнього ринку, але трошки кращої якості. На європейському продовольчому ринку є конкретні вимоги, конкретна специфікація і перелік конкретних сертифікатів, якими вони можуть бути підтверджені.
Міф 3: експортну якість можливо створити з будь-якого продукту. Це так званий «російський шлях», яким йшло багато компаній: трейдери скуповували продукцію фермерів і намагалися з неї скласти експортну партію. Це дало додаткове навантаження на собівартість, оскільки в неї закладали і вартість сепарованої продукції, яка не підходила для експортної партії і яку просто викинули.
Міф 4: низька ціна українських товарів — суттєва перевага в експорті до ЄС. «Так, але лише за умови виконання усіх вимог до товару та дотримання усіх правил, — зазначила Тетяна Гетьман. — Ринок ЄС конкурентно насичений, і потрапити на нього можна тільки когось посунувши.
Міф 5: найбільший експортний потенціал мають нішеві продукти. Нішеві культури — це тимчасове явище. Тренди змінюються, з ними змінюються і ніші. Для успіху на європейському ринку важливо, наскільки довго виробник може бути на ньому, втримуючи належну якість продукції.
Залишити коментар