Працевлаштування працівників – одна з найбільших проблем ягідників України
За чотири роки в бізнес-проект по вирощуванню органічної малини ТОВ “Дібрівка Агросервіс” інвестувала близько 50 млн грн. В цьому році в компанії очікують хоча б на часткове повернення інвестицій, адже кредитні кошти брали під 18% річних.
Пише SEEDS.org.ua за інформацією AgroPortal.ua.
Про це розповів власник ТОВ “Дібрівка Агросервіс” Юрій Демцюра під час XXV регіонального форуму “Органічна Україна. Київ”.
“Ми розраховували, що з третього сезону малина дасть максимальну урожайність, але в міру певних обставин, зокрема погодних, ми не отримали в минулому році очікуваного врожаю. Спрацювали в збиток. Велику надію покладаємо на цей рік”, – розповідає Юрій Демцюра.
За його словами в цьому році запізнілий старт сезону на два тижні, вже почали збирати ягоду, але про врожайність ще рано говорити.
“Ми вже почали збір малини і можу сказати, що досить активне в цьому році місцеве населення, маємо зараз близько 350 охочих працювати на полі. Тож сподіваюсь ми цього сезону не запрошуватимемо на збір працівників з Закарпатської області”, – говорить Юрій Демцюра.
Але на всяк випадок, якщо місцеве населення не заповнить потребу в 200-300 працівників в сезон збору ягоди, в господарстві збудували кемпінг на 100 чоловік для приїжджих.
“Одна з проблем ягідників – працевлаштування людей, виробники в цьому питанні дуже вразливі. Ми стараємося все робити відповідно до законодавства, з кожним офіційно заключати контракт, але є категорія населення, як-то діти-підлітки, пенсіонери, які не хочуть офіційного влаштовуватись на роботу. Потрібно щоб Асоціація ягідників України чи Органічна Україна звернулася до влади для того, щоб зробити спрощену систему оформлення працівників ягідними господарствами. Ми готові платити додатковий податок на гектар, але щоб ми мали змогу брати людей на роботу”, – пропонує Юрій Демцюра.
Продукція “Дібрівка Агросервіс” орієнтована лише на ринок Європи. Юрій Демцюра зазначає, що в Україні відсутній ринок малини, зі свіжою ягодою дуже важко працювати з супермаркетами. Господарство торік мали невдалий досвід роботи з торгівельними мережами і до формату свіжої ягоди не повернеться.
“В Європі дуже зацікавлені в нашій продукції, оскільки цього сезону основний європейський виробник органічної малини – Сербія втратила понад 30% урожаю через град. Тому в Європі зараз почався ажіотаж щодо малини і це додало 0,35-0,45 євроцентів\кг в ціні в порівнянні з минулим роком. В тому році ми експортували 140 т замороженої органічної малини, в планах на цій рік – 300 т. Маємо замовлення з Бельгії, Нідерландів та ще кількох країн”, – розповідає Юрій Демцюра.
За його словами в питанні експорту йому дуже допомогла в напрацюванні контактів і зв’язків міжнародна виставка BIOFACH, де компанія приймала участь два останні роки.
Залишити коментар