Українець перетворив хобі на успішний бізнес
Співзасновник Bеrryland киянин Віталій Карвіга ставить перед собою прості, та в той же час амбітні цілі. З одного боку, він запевняє, що щиро насолоджується процесом створення якісного продукту, який подобається споживачеві. З іншого – хоче створювати в Україні нову культуру споживання сидру.
До ідеї заснування бізнесу з виробництва сидру його підштовхнуло хобі: давнє захоплення виготовленням алкогольних і безалкогольних напоїв для себе і своїх друзів. Причому виключно з натуральних продуктів – винограду, яблук, ягід і меду. За його словами, заснуванню компанії передувала серйозна підготовча робота.
Спочатку треба було вирішити, який продукт буде вироблятися. Варіант з вином відпав через відсутність сировинної бази. Варіант з пивом також був виключений, так як цей ринок досить насичений. А ось ніша сидру, як і культура його споживання в Україні, виявилася зовсім не розвинутою. У той час як у багатьох європейських країнах цей продукт займає значну частку в обсязі споживання алкогольних напоїв.
Втім, у виробництві сидру також були свої складності. Як з’ясувалося, в Україні не ростуть яблука класичних сидрових сортів з високою танінністю, до того ж у підприємця було бажання виробляти самобутній продукт з локальних інгредієнтів, властивих саме Україні.
Довелося експериментувати з різними сортами яблук і використовувати дикорослі плоди. В результаті вдалося знайти потрібні мікси для досягнення необхідного балансу якості та смаку.
Перша партія товару була випущена з яблук і груш врожаю 2018 року. Зараз в асортименті компанії 12 видів сидру. Серед них є продукція, виготовлена з різних сортів яблук київських садів, є сидр з плодів, зібраних в буковинських садах.
За словами виробника, кліматичні умови й грунт в цих регіонах абсолютно різні, а значить, навіть один і той же сорт яблук може давати абсолютно різні смаки в кінцевому продукті. Крім різних сидрів, в лінійці напоїв, також присутній перрі – це схожий на сидр напій, але зроблений з грушевого соку.
Водночас, він визнає, що зараз в Україні не розвинена культура споживання яблучного напою, на відміну від безлічі західноєвропейських країн, таких як Іспанія, Франція чи Німеччина. Основний обсяг сидру в нашій країні роблять великі виробники, тоді як крафтові виробництва можна перерахувати на пальцях однієї руки. Відповідно, їх частка на українському ринку зараз мізерно мала.
«Мені б хотілося, щоб в Україні з’являлося більше локальних виробників, які б орієнтувалися на виробництво натурального продукту. Разом ми могли б ефективніше популяризувати культуру споживання натурального сидру і розвивати галузь», – додає Віталій.
Втім, покупець на його продукцію є вже зараз, і проблем зі збутом бізнес не відчуває. Незважаючи на те, що Bеrryland – молодий бренд, його можна знайти в багатьох ресторанах найбільших українських міст – Києва, Одеси, Дніпра, Харкова.
Також продукт представлений у великих українських мережах магазинів, наприклад – Сільпо.
Залишити коментар